Схема загального аналізу уроку
I. Цілеспрямованість уроку:
- визначити тему уроку, місце уроку в ситуативному-тематичному циклі, тип уроку;
- назвати цілі уроку : практичні, загальноосвітні, розвиваючі, виховні;
- встановити відповідність поставлених цілей місцю уроку в ситуативно-тематичному циклі та типу уроку.
II. Структура і зміст уроку :
- назвати етапи уроку в їх послідовності;
- встановити відповідність прийомів навчання основними цілями уроку;
- оцінити раціональність співвідношення тренувальних і мовленнєвих вправ;
- назвати допоміжні засоби навчання, що використовувались, оцінити їх доцільність та ефективність ;
- визначати розвиваючу, освітню, виховну, цінність мовленнєвого матеріалу уроку і вправ, їх відповідність віковим інтересам учнів.
III. Активність учнів на уроці:
- визначити основні форми взаємодії вчителя та учнів на уроці, їх місце(на якому етапі, для вирішення яких завдань) та ефективність;
- окреслити прийоми стимулювання мовленнєвої та розумової активності учнів.
IV. Мовленнєва поведінка вчителя:
- визначити відповідність мовлення вчителя мовній нормі його адаптованості до рівня мовної підготовки учнів і вимог шкільної програми;
- оцінити чіткість і доступність формулювання вчителем завдань та зверненість його мовлення до учнів;
- обгрунтувати доцільність використання вчителем рідної мови на уроці;
- встановити співвідношення мовлення вчителя та учнів на уроці.
V . Результативність уроку:
- назвати, чого навчились учні на уроці;
- визначити відповідність рівня сформованості мовленнєвих навичок та вмінь поставленими цілями;
- оцінити об'єктивність та мотиваційний потенціал виставлених учителем оцінок.
Схема поглибленого аналізу уроку
I. Цілеспрямованість уроку:
1)визначити практичну, освітню, розвиваючу, виховну цілі уроку;
2)встановити відповідність цілей уроку його місцю в ситуативно-тематичному циклі, типу уроку на етапу навчання.
II. Структура та зміст уроку:
1)назвати етапи уроку;
2)співвіднести їх послідовність та розподіл часу з поставленими цілями та віковими особливостями учнів і конкретними умовами навчання;
3)дати детальну характеристику зафіксованим етапам уроку.
визначити форму проведення, оцінити мотиваційний потенціал та відповідність віковим особливостям і рівню мовної підготовки учнів;
сформулювати навчальні завдання початку уроку та визначити їх зв'язок з цільовою установкою уроку;
обгрунтувати відповідність використаних прийомів поставленим цілям;
оцінити ефективність використаних засобів навчання;
охарактеризувати мовленнєву поведінку вчителя.
- Основна частина уроку (з урахуванням наявності конкретних ланок уроку) :
а) подача нового матеріалу:
визначити адекватність прийомів навчання етапами формування мовленнєвих навичок, труднощами засвоєння даного матеріалу і рівню підготовки учнів;
оцінити вмотивованість та мовленнєву спрямованість подачі мовного матеріалу, забезпечення мовленнєвої та розумової активності учнів;
назвати застосовані прийоми поточного контролю й оцінити їх адекватність поставленим цілям;
визначити виховний, освітній, розвиваючий потенціал використаних прийомів та їх відповідність віковим особливостям учнів;
оцінити мовленнєву поведінку вчителя;
б) активізація дій учнів з метою використання мовного матеріалу; встановити відповідність мовленнєвих одиниць та послідовність вправ етапам формування мовленнєвих навичок;
визначити співвідношення мовних та умовно-мовленнєвих вправ, оцінити його раціональність з урахуванням труднощів засвоєння мовного матеріалу;
обгрунтувати вмотивованість і мовленнєву спрямованість тренування;
визначити прийоми активізації роботи всіх учнів та оцінити їх ефективність з урахуванням вікових особливостей учнів ;
встановити зв'язок тренувальних вправ уроку з виконаним домашнім завданням, оцінити ефективність форми його перевірки;
назвати використані допоміжні засоби навчання, оцінити їх ефективність та відповідність віковим особливостям учнів і рівню їх підготовки;
визначити прийоми поточного контролю та оцінити їх адекватність поставленим завданням;
визначати виховний, розвиваючий, освітній потенціал використаних прийомів навчання;
оцінити мовленнєву поведінку вчителя;
в) практика учнів у спілкуванні;
оцінити вмотивованість та ситуативну забезпеченість іншомовного спілкування учнів;
визначити відповідність методичних прийомів етапам розвитку мовленнєвих умінь;
назвати прийоми активізації роботи всіх учнів;
визначити адекватність прийомів контролю його об'єктам;
встановити зв'язок урочної роботи з виконаним домашнім завданням та оцінити ефективність форм його перевірки;
визначити виховний, розвиваючий, освітній потенціал використаних прийомів навчання;
оцінити мовленнєву поведінку вчителя.
оцінити своєчасність і чіткість пояснення домашнього завдання, підготовленість до нього завдяки проведеному уроку;
визначити усвідомлення учнями досягнутого рівня практичного володіння мовою;
оцінити об'єктивність виставлених оцінок, їх мотиваційний і виховний потенціал.
III. Результативність уроку:
1) визначити ступінь успішності виконання плану уроку;
2) встановити відповідність досягнутого на уроці рівня сформованості мовленнєвих навичок та вмінь поставленим цілям.
|