П`ятниця, 19.10.2018, 19:35
Ви увійшли як Гість | Група "Гости" | RSS

Череповецька загальноосвітня школа I-II ступенів

Категорії розділу
Все для учнів. [5]
Корисні матеріали для учнів.
На допомогу вчителю. [4]
Корисніматеріали для вчителя.
Батькам на допомогу. [3]
Корисні матеріали для батьків.
Друзі сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 9
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » На допомогу вчителю.

Аналіз уроку

Схема загального аналізу уроку

 

I.  Цілеспрямованість уроку:

  1. визначити тему уроку, місце уроку в ситуативному-тематичному циклі, тип уроку;
  2. назвати цілі уроку : практичні, загальноосвітні, розвиваючі, виховні;
  3. встановити відповідність поставлених цілей місцю уроку в ситуативно-тематичному циклі та типу уроку.

 

II.  Структура і зміст уроку :

  1. назвати етапи уроку в їх послідовності;
  2. встановити відповідність прийомів навчання основними цілями уроку;
  3. оцінити раціональність співвідношення тренувальних і мовленнєвих вправ;
  4. назвати допоміжні засоби навчання, що використовувались, оцінити їх доцільність та ефективність ;
  5. визначати розвиваючу, освітню, виховну, цінність мовленнєвого матеріалу уроку і вправ, їх відповідність віковим інтересам учнів.

 

   III.  Активність учнів на уроці:

  1. визначити основні форми взаємодії вчителя та учнів на уроці, їх місце(на якому етапі, для вирішення яких завдань) та ефективність;
  2. окреслити прийоми стимулювання мовленнєвої та розумової активності учнів.

 

   IV.  Мовленнєва поведінка вчителя:

  1. визначити відповідність мовлення вчителя мовній нормі його адаптованості до рівня мовної підготовки учнів і вимог шкільної програми;
  2. оцінити чіткість і доступність формулювання вчителем завдань та зверненість його мовлення до учнів;
  3. обгрунтувати доцільність використання вчителем рідної мови на уроці;
  4. встановити співвідношення мовлення вчителя та учнів на уроці.

 

   V .  Результативність уроку:

  1. назвати, чого навчились учні на уроці;
  2. визначити відповідність рівня сформованості мовленнєвих навичок та вмінь поставленими цілями;
  3. оцінити об'єктивність та мотиваційний потенціал виставлених учителем оцінок.

 

Схема поглибленого аналізу уроку

 

        I.   Цілеспрямованість уроку:

1)визначити практичну, освітню, розвиваючу, виховну цілі уроку;

2)встановити відповідність цілей уроку його місцю в ситуативно-тематичному циклі, типу уроку на етапу навчання.

       II.  Структура та зміст уроку:

1)назвати етапи уроку;

2)співвіднести їх послідовність та розподіл часу з поставленими цілями та віковими особливостями учнів і конкретними умовами навчання;

3)дати детальну характеристику зафіксованим етапам уроку.      

  • Початок уроку:

              визначити форму проведення, оцінити мотиваційний потенціал та  відповідність віковим особливостям і рівню мовної підготовки  учнів;

сформулювати навчальні завдання початку уроку та визначити їх зв'язок з цільовою установкою уроку;

              обгрунтувати відповідність використаних прийомів поставленим цілям;

              оцінити ефективність використаних засобів навчання;

              охарактеризувати мовленнєву поведінку вчителя.

  • Основна частина уроку (з урахуванням наявності конкретних ланок уроку) :

а) подача нового матеріалу:

визначити адекватність прийомів навчання етапами формування мовленнєвих навичок, труднощами засвоєння даного матеріалу і рівню підготовки учнів;

оцінити вмотивованість та мовленнєву спрямованість подачі мовного матеріалу, забезпечення мовленнєвої та розумової активності учнів;

назвати застосовані прийоми поточного контролю й оцінити їх адекватність поставленим цілям;

визначити виховний, освітній, розвиваючий потенціал використаних прийомів та їх відповідність віковим особливостям учнів;

оцінити мовленнєву поведінку вчителя;

б) активізація дій учнів з метою використання мовного матеріалу; встановити відповідність мовленнєвих одиниць та послідовність вправ етапам формування мовленнєвих навичок;

визначити співвідношення мовних та умовно-мовленнєвих вправ, оцінити його раціональність з урахуванням труднощів засвоєння мовного матеріалу;

обгрунтувати вмотивованість і мовленнєву спрямованість тренування;

визначити прийоми активізації  роботи всіх учнів та оцінити їх ефективність з урахуванням вікових особливостей учнів ;

встановити зв'язок тренувальних вправ уроку з виконаним домашнім завданням, оцінити ефективність форми його перевірки;

назвати використані допоміжні засоби навчання, оцінити їх ефективність та відповідність віковим особливостям учнів і рівню їх підготовки;

визначити прийоми поточного контролю та оцінити їх адекватність поставленим завданням;

 визначати виховний, розвиваючий, освітній потенціал використаних прийомів навчання;

оцінити мовленнєву поведінку вчителя;

в) практика учнів у спілкуванні;

оцінити вмотивованість та ситуативну забезпеченість іншомовного спілкування учнів;

визначити відповідність методичних прийомів етапам розвитку мовленнєвих умінь;

назвати прийоми активізації роботи всіх учнів;

визначити адекватність прийомів контролю його об'єктам;

встановити зв'язок урочної роботи з виконаним домашнім завданням та оцінити ефективність форм його перевірки;

визначити виховний, розвиваючий, освітній потенціал використаних прийомів навчання;

оцінити мовленнєву поведінку вчителя.

  • Завершення уроку:

оцінити своєчасність і чіткість пояснення домашнього завдання, підготовленість до нього завдяки проведеному уроку;

визначити усвідомлення учнями досягнутого рівня практичного володіння мовою;

оцінити об'єктивність виставлених оцінок, їх мотиваційний і виховний потенціал.

       III.  Результативність уроку:

      1) визначити ступінь успішності виконання плану уроку;

2) встановити відповідність досягнутого на уроці рівня сформованості мовленнєвих навичок та вмінь поставленим цілям.

 

 

Категорія: На допомогу вчителю. | Додав: admin_Oksana (21.09.2014) | Автор: Оксана Тарасюк
Переглядів: 163 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт
Пошук
Погода